söndag 15 juni 2014

Soliga dagar...

Nu är det snart midsommar, tänka sig vad tider gått fort! magen växer så det knakar, men Elvis har haft fullt upp trots att matte är lite segare på att ut och gå än vanligt. Vi har varit lite hos Askur som äntligen börjar krya på sig, kanske kan vi snart ut och gå med honom igen. Sen har vi också varit ute och gått med nya och gammal bekanta runtom i skogarna. Åsa och jag har tagit lite promenader, några av dem har lett till att vi fått kliva fram mitt i skogen, som idag när Elvis valde en fantastisk stig där det fallit ner träd. Han tog sig galant under trädet, men vi fick ta oss runt på ett något osmidigt sätt, i alla fall för mig och tjocka magen.

Igår var vi iväg och träffade Sofie och hennes lilla hund. Det är en ny bekantskap som är mycket uppskattad från vår sida. Elvis skötte sig så fint när vi var borta, både när vi var ute och gick och med inne i lägenheten. Han spred dock ut varenda lilla hundleksak som de ägde över både golv och altan, så det blev väl till att städa när Elvis och jag gått hem.


(Foton i bloggen tagna av Ove Alfredsson)

Elins föräldrar har varit på besök också. Bland annat så var vi vid Västra stranden och badade. Elvis testade sin nya leksak och vi vet väl inte riktigt vad vi ska ge dem för betyg. Innan jag kommit på hur jag skulle kasta så var den helt hopplös, men när man väl fick in rätta kycken så flög den riktigt långt ut i vattnet. Dock gick det hål på den direkt, så det känns som om den kunde varit hårdare. Elina pappa Ove tog väldigt fina bilder som jag visar här i bloggen idag. Inte varje dag man fåe en riktigt fotograf att ta bilder på fina Elvis=)

Nu ska jag snart förbereda inför morgondagen. Kanske sticker jag ut och pumpar cykeln. Om jag vågar mig iväg på den så blir det kanske stranden ikväll. Elvis får lugnt stanna hemma och vila, men första blir det en rejäl borstning av pälsen. Man kan inte gå runt och se ut hur som helst!

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar